V tomto rozcestníku naleznete tipy k alternativním způsobům hodnocení (slovní, kriteriální, formativní hodnocení, sebehodnocení...).
- Hodnocení (Kritické listy č. 29) + další články na téma hodnocení (Kritické listy)
- Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) - Lekce a texty + Kritické lístky
- Typologie MBTI a škola aneb Co Může Být Také Individualizace (Kritické listy č. 21)
- Pomáháme školám k úspěchu (časopis Kritická gramotnost)
- Začít spolu (Radek Sárközi: Inovativní pedagogické programy – 1. díl)
- Hodnocení v programu Začít spolu, Jazyk slovního hodnocení v 1. ročníku ZŠ (Veronika Vopařilová) - celý text diplomové práce (PDF)
- Začít spolu (Step by Step ČR)
- Základní principy pedagogiky Montessori
- Formy hodnocení žáků na prvním stupni Montessori školy (Petra Saňáková) - celý text diplomové práce (PDF)
- Hodnocení na montessori škole Duhovka – přístup k hodnocení
- Hodnocení a sebehodnocení v pedagogické koncepci Montessori (Pavlína Povondrová) - celý text diplomové práce (PDF)
- www.montessoricr.cz
- Specifika waldorfského vyučování
- O hodnocení práce žáků z pohledu waldorfské pedagogiky (báseň)
- Jde to i bez známek: Jak funguje hodnocení ve waldorfských školách? + přílohy
- www.iwaldorf.cz
- Zásady a pravidla pro sebehodnocení žáků (velmi stručný úvod)
- Sebehodnocení žáků (Alena Rakoušová) + ukázky
- Sebehodnocení žáků na I. stupni ZŠ (Eliška Vaňková) - celý text diplomové práce (PDF)
- Význam sebehodnocení žáků ve výuce na 1. stupni ZŠ (Vendula Formanová) - celý text diplomové práce (PDF)
- Jak na sebehodnocení žáků pomocí tří kartiček
- Sebehodnocení žáka (RVP.CZ) - různé články
- Mapy učebního pokroku (Scio)
- Sebehodnocení (náměty)
- Formativní hodnocení (stručný úvod)
- Sumativní a formativní hodnocení (Karel Starý)
- Formativní hodnocení (Katalog podpůrných opatření)
- Formativní hodnocení v praxi české základní školy (Veronika Laufková) - celý článek (PDF)
- Téma "Vysvědčení a hodnocení žáků" na webu Pedagogické komory (legislativa, zahraniční vysvědčení, historická vysvědčení...)
- Analýza stavu hodnocení výsledků žáků v ČR a v zahraničí (NÚV)
- Dopady známek na vysvědčení na životní rozhodnutí žáků (IDEA CERGE-EI)
Žádné komentáře:
Okomentovat