Pedagogická komora, z. s., získala aktuální verzi materiálu MŠMT s plánem postupného otevírání škol. To má probíhat ve třech fázích...
Plán pro jednotlivé ročníky je konstruovaný s ohledem na pravidla pro konstrukci matice PES, 1. fáze odpovídá redukci kontaktů pod úroveň 33 % běžného stavu, 2. fáze odpovídá redukci na úroveň ca 47 % běžného stavu. 3. fáze se zaměřuje především na povolení extrakurikulárních aktivit.
1. Fáze:
a. MŠ – jen povinné předškolní vzdělávání, tj. 130 000 dětí, ca 35 % ze všech dětí.
b. ZŠ - 1. stupeň rotačně, speciální školy/třídy a malé školy prezenčně: v jednom okamžiku ca 320 tisíc žáků ve škole (27 tis. ve spec. tř. 45 tis. v malých školách), tj. ca 32 % všech žáků ZŠ.
c. SŠ, VOŠ a konzervatoře – praktická výuka, týká se ca 180 tisíc žáků ve škole, tj. ca 45 % žáků, ovšem jen u praktických předmětů, tedy jen na zhruba 50 % výuky. Kontakty by tak měly být redukovány na ca 23 % běžného stavu.
d. VŠ – praktická výuka závěrečných ročníků, týká se ca 40 tisíc studentů, tj. 13 % běžného stavu na menší část výuky.
e. Studijní skupiny a individuální konzultace – odhadujeme vliv na úrovni maximálně jednotek procent celkového počtu žáků a studentů.
2. Fáze:
a. MŠ – jen povinné předškolní vzdělávání, tj. 130 000 dětí, ca 35 % ze všech dětí.
b. ZŠ - 1. a 2. stupeň + odpovídající tř. gymnázia a konzervatoře rotačně, speciální školy/třídy a malé školy prezenčně: v jednom okamžiku ca 540 tisíc žáků ve škole (27 tis. ve spec. tř., 45 tis. v malých školách), tj. ca 54 % všech žáků ZŠ.
c. SŠ, VOŠ a konzervatoře – praktická výuka, týká se ca 180 tisíc žáků ve škole, tj. ca 45 % žáků, ovšem jen u praktických předmětů, tedy jen na 50 % výuky. Kontakty by tak měly být redukovány na ca 23 % běžného stavu.
d. VŠ – praktická výuka všech ročníků, týká se ca 123 tisíc studentů, tj. 40 % běžného stavu na menší část výuky.
e. Studijní skupiny a individuální konzultace – odhadujeme vliv na úrovni maximálně jednotek procent celkového počtu žáků a studentů.
3. Fáze umožňuje, navíc extrakurikulární aktivity, nikoli zásadní nárůst objemu dětí, žáků a studentů v prezenční výuce.
Zdroj: MŠMT: Návrat do škol (31. 3. 2021)
Žádné komentáře:
Okomentovat