Co se tyče denního režimu, tak srdce teenagera zaplesalo. Konečně mohli spát až do poledních hodin, aby se probudili na ‘brunch’, protože na snídani již bylo pozdě... Školy rozesílaly úkoly až v úterý, takže pondělí i úterý měli žáci v podstatě volné nebo pracovali na úkolech z minulého týdne. Většina to pojala způsobem, že hráli s kamarády do půlnoci hry Rainbow, Fortnite a další. Ve středu, čtvrtek a pátek mel můj syn, který končí osmou třídu, matematiku, fyziku, angličtinu a dějepis/občanskou nauku (Social Studies). Úkoly dělal obvykle večer.
Školy posílaly rodičům každý týden ‘update’ s informacemi o COVID situaci, ale i možnosti spojení s poradci, učitelem studenta a extra activity či videa tykající se zdraví, psychohygieny pro rodiče i žáky apod. Videa byla například o cvičení, relaxaci, jak se vyrovnat s tíživou situací atd.
Já jsem syna nemusela nutit úkoly dělat, protože je samostatný a měl dobré výsledky před uzavřením školy, ale nová situace nebyla lehká. Důležité bylo zajištění klidu na práci a sociální komunikace s kamarády (nejprve po internetu, později omezené návštěvy nanejvýš u dvou kamarádů). Syn se učil vařit, péct, pomáhal doma, na zahradě a s údržbou auta... Úkoly posílal každý týden emailem, v Google dokumentech nebo fota, pokud se jednalo o projekt (například středověký padací most).
Kanadská vláda otevřela parky teprve v půlce června, a tak chodí syn hrát basketbal, jezdí na kole, hrajeme tenis. Košíkovou hraje mnoho dětí před garáží, kde mají síť. V létě vyrazíme s přáteli na jejich lodi. Máme tu malý přístav i písčitou pláž a lesoparky, takže problém s vyhledáváním outdoorovych aktivit zde není. Rozestupy se také dodržují snadno vzhledem k umístění na severu a nízké hustotě obyvatelstva.
Pozitiva situace vidím v navazování kontaktů a výměně informací u syna během her. On nejen hraje, ale dozví se i věci o politice, školství a změnách v USA i jiných zemích, ze kterých pocházejí ostatní hráči. Jinak tráví dost času na Instagramu jako většina teenagerů. Ale sleduje i politickou situaci ve světě, a tak spolu diskutujeme o změnách, politice apod. Máme na sebe vice času, což vede ke zlepšení komunikace. Pokud měl problém s učivem, tak jsem měla čas mu to vysvětlit, i když jsem ráno učila studenty pres WhatsUp a vyřizovala e-maily.
V září jde syn do deváté třídy (Grade 9), která je zde v ‘High school’. Ředitel SŠ byl se zástupkyní na Google Hangout, aby odpověděl na otázky a seznámil virtuálně studenty s jejich novou školou. V srpnu pak budou studenti pozváni na prohlídku školy v malých skupinkách.
Co se tyče známkování, tak nikdo zde nepropadl, známky jsou z minulého semestru, nemohly se zhoršit. Známky se mohly jedině zlepšit, pokud student pracoval na zadaných úkolech. Syn tak bude mít ještě lepší průměr, než měl minulý semestr.
Hranice s USA jsou v červnu nadále uzavřeny, takže nám nezbývá nic jiného než plánovat dovolenou v Kanadě.
Dana Cogan, členka Pedagogické komory, která pracuje v Kanadě, moderátorka FB skupiny Pedagogické komory Čeští učitelé v zahraničí sobě
Žádné komentáře:
Okomentovat