jste muž, navíc ministr, a já od vás žádám slovo chlapa. Řekněte jasně pedagogům i rodičům, jak mají mateřské a základní školy zorganizovat výuku při dodržení přísných hygienických pravidel. Váš manuál nám vůbec nepomohl. Radíte, abychom „vytřídili“ děti, které do mateřské či základní školy nepůjdou. Podle jakých kritérií máme děti lustrovat? Podle toho, zda rodiče chodí do práce? Přece všechny děti mají stejné právo na vzdělání!
Jak máme zajistit všem dětem oběd ve školní jídelně, když se mohou stravovat pouze po 15členných skupinách? To jim máme fakt roznášet studené svačiny? Když budou děti 1. stupně celý den „vzdělávat“ učitelky, vychovatelky a asistentky, kdo bude vzdělávat děti doma?
Když mi učitelé sdělí, že jsou v rizikové skupině, mám se s některými domluvit, že budou učit z domova, ale jiným dát neplacené volno? To je fér? Nebo si mají vzít nemocenskou? A kdo bude učit děti na dálku? Kantoři z nemocenské nebo neplaceného volna?
Dosud jsem nikde nenašla ZÁKONNÁ, JEDNOZNAČNÁ, SROZUMITELNÁ, A HLAVNĚ PROVEDITELNÁ PRAVIDLA pro obnovení fungování mateřských i základních škol. Školy byly opět ponechány napospas hektickému dění.
Pracuji ve školství od roku 1994, máloco mě ještě udiví. Ale teď z údivu nevycházím. Není to však jen údiv. Je to především znechucení nad tím, že čím dál víc úředníků se živí „řízením“ škol, ale když nastane krize, nikdo nám nepomůže.
Mgr. Renáta Fialová, ředitelka základní školy
Žádné komentáře:
Okomentovat