Velmi sporná je i metodika MŠMT, v níž se po mateřských, základních a středních školách chce, aby v rámci výkazu R13-01 "kvalifikovaně odhadly" počet romských žáků (dětí) na základě této definice:
"Za romského žáka(kyni) považujeme člověka, který se za něj (za ni) sám považuje, aniž by se nutně k této příslušnosti za všech okolností (např. při sčítání lidu) hlásil(a), a/nebo je za takového (takovou) považován významnou částí svého okolí na základě skutečných či domnělých (antropologických, kulturních nebo sociálních) indikátorů."
- Dopis náměstka MŠMT Václava Pícla ředitelům škol (2017)
- Ředitelé škol sabotují rasistický sběr dat MŠMT (2018)
- Informace o kvalifikovaných odhadech počtu romských žáků (odpověď MŠMT na dotaz Pedagogické komory)
Rozsudek Evropského soudu pro lidská práva ve věci D.H. a ostatní proti České republice
- Rozsudek ESLP ve věci D. H. a spol. (shrnutí)
- Věc D. H. a ostatní proti České republice (celý text rozsudku Evropského soudu pro lidská práva z 13. 11. 2007)
- Stručná historie rozsudku D.H. a ostatní proti ČR (Nadace OSF, 2017)
- MŠMT: Plán opatření k výkonu rozsudku D. H. (2012)
- Výzva Evropské komise: Porušení Smlouvy č. 2014/2174 (25. 9. 2014)
- Vláda ČR: Strategie romské integrace do roku 2020 (únor 2015)
- Vliv Rozsudku D.H. a ostatní proti České republice na změnu školského zákona a školskou praxi (diplomová práce, 2016)
- Vláda ČR: Metodika pro sledování a vyhodnocování naplňování Strategie romské integrace do roku 2020 (2016)
- Úmluva o právech osob se zdravotním postižením (Článek 24 - Vzdělávání)
- Rada vlády pro záležitosti romské menšiny
- Rada vlády pro lidská práva
- Rada vlády pro národnostní menšiny
- Romea, o.p.s.
PrintScreeny výkazu R13-01 pro MŠMT
Žádné komentáře:
Okomentovat